lisanne91.reismee.nl

Snakepark & Horseriding

Zaterdag met twee andere meiden van de lodge naar Snakepark geweest en een kamelentocht gedaan. Wat freaky om een slang vast te houden! Had ze gevoelsmatig totaal anders voorgesteld. Wat zachter en flexibeler, maar ze zijn veel stijver door alle spieren of wat het ook maar mag zijn. Zodra ze bewegen voel je gewoon de hele aanspanning in je handen of om je nek. Gelukkig waren de slangen die we hebben vastgehouden niet gevaarlijk, maar zodra zo'n beest met zijn kop jouw kant op komt ben je toch bang dat zijn tanden in je worden gezet. Het blijft een onvoorspelbaar dier, zo'n beest kan altijd bijten en ondanks dat het niet giftig is, zal het vast ook niet lekker aanvoelen. Na snakepark nog een kamelentocht gedaan richting een Maasai dorpje waar we een vragenvuur hebben losgegooid op een Maasaiman. Geweldig hoe anders zij in het leven staan. De tour op een kameel was ook een hele ervaring, ik stond even versteld van hoe hoog zo'n beest eigenlijk is en traag. Niet bepaald vooruit te branden. Waarschijnlijk omdat ze kort worden gehouden door de guides. Na de tijd met alle Nederlanders lekker geluncht bij Africafe om daarna inkopen te doen voor het avondeten. Heerlijk gekookt en gegeten. Even wat anders dan het standaard menu!

Had ik trouwens al eens gezegd dat het niet zo normaal is dat er warm water of elektriciteit is?! Elektriciteit valt hier regelmatig weg en ook warm water is soms ver te zoeken. Je moet het regelmatig doen met een koude of lauwe douche, wat niet altijd aangenaam is! Soms heb je gewoon echt even behoefte aan een lekker warme douche en dat zit er dan niet in. Als je dan eens een lekker warme douche hebt geniet je er optimaal van!'

Zondag met 3 meiden wezen paardrijden in een omheind gebied. Heerlijk! Echt lang geleden, maar wat heb ik genoten. Mijn paard, genaamd 'Silent Hunter' was super. De rit heeft ongeveer twee uur geduurd en onderweg zijn we zebra's, gnoes en impala's tegen gekomen. Deze kon je ook echt dichtbij benaderen! Echt geweldig! Zo bijzonder om dit allemaal te mogen meemaken. Wat een mooi land is Afrika, echt ongelooflijk. Richting het einde van de rit toch de guide maar even gevraagd of we nog even mochten versnellen, dus samen met hem en één van de andere meiden nog een klein rondje gedaan in draf en galop. Het was even geleden, maar ondanks dat niet verleerd. Silent hunter begon nogal zin te krijgen in het versnellen, hij benutte elke gelegenheid die hij had om snelheid te maken! Enorm gelachen, weer een geslaagd weekend. Je merkt echt dat je de weekenden en leuke dingen nodig hebt om jezelf weer op te laden. Natuurlijk is het project echt leuk en kan ik ook zeker daar energie krijgen van de kinderen, maar sommige dingen die je ziet of ervaart op het project of in de stad vreten energie. De weekenden zorgen ervoor dat je even uit het geheel komt en lekker kunt genieten.

monique

hmmm paardrijden een heeeele tijd niet gedaan, was vast een top ervaring, maar die slangen mogen ze houden :) ieieie

Carmen

Dat is nou nog eens leuk paardrijden!
Zoals ma zei lang niet gedaan en dan doe je uit gelijk goed !

Doingoood