lisanne91.reismee.nl

Arusha waterfalls

Zaterdag stonden de Arusha waterfalls op de planning. Wauw wat een mooie omgeving was dit. Ik waande me voor mijn gevoel bijna in de film tarzan! De bomen, het groen, een kibbelend beekje/riviertje dat ontstaat uit een waterval (verwacht trouwens niet dat dit een hele grote is, maar wat een mooi plaatje leverde het geheel op)! De weg er naartoe was quite een experience. Behoorlijk stijl. Vooraf voegden zich wat kinderen bij de groep die dit deden om je te helpen tijdens de route. Zelf vond ik het niet prettig, want ze proberen continu je hand vast te houden om te helpen (uiteindelijk natuurlijk met de gedachte geld te krijgen aan het einde van de rit). Ik deed het liever zelf, zodat ik bewust elke stap kon zetten, want de weg naar beneden was nogal belastend voor je knieën. Ik houd liever zelf de controle. Uiteindelijk aangekomen bij de eerste kleine waterval zagen we nog een aapje zitten in een boom! Nou dat maakte het tarzan gevoel natuurlijk compleet, want aan sommige bomen hingen soort van lianen. Alleen leken ze mij niet stevig genoeg om aan te gaan hangen, uit proberen deed ik in ieder geval maar niet. Na het eerste gedeelte liepen we verder naar de grootste waterval. Ook hier was ik nogal verwonderd door de omgeving. Wat een ander gedeelte van Afrika krijg je dan te zien! Wat ik wel miste waren dieren, insecten etc. Die waren eigenlijk nergens te bekennen. Weinig vogels en insecten heb ik helemaal niet gezien. We hebben hier nog wat foto's gemaakt, even wat gegeten en gezeten. Ik ben even lekker gaan liggen, wat bijna als een soort massage aanvoelde, gezien er allemaal keien lagen, maar ik had er zo in slaap kunnen vallen met het zonnetje heerlijk schijnend op mijn gezicht. Genieten is echt wat ik hier heb gedaan, heerlijk levend in het moment en genieten van alles wat je ziet, hoort en ruikt. Uiteindelijk maar weer naar huis , want er stond een bbq op de planning vanwege de verjaardag van Donald. De weg terug was nogal een klim. Je vraagt je dan ook af hoe je er ooit naar beneden bent gelopen. De weg naar boven is in ieder geval niet al te gemakkelijk. Gelukkig heb ik er geen spierpijn aan overgehouden! Voor zondag en maandag staat Moshi op de planning, hier gaan we naar de hotsprings (lekker warm badderen), waterfalls (een grotere, ik geloof dat ik heb opgevangen dat het de grootste is van oost-Afrika) en we gaan een koffieplantage bezoeken. Oké ik ben geen koffiedrinker, maar het is leuk om eens te zien hoe het er aan toe gaat.

Reacties

Reacties

Roel Lemstra

Weer een leuk verhaal en lekker optimistisch. Beter dan de rollercoaster. Nog veel plezier gewenst.

baukje

Leuk hoor, dat je de tijd maakt om zo gedetailleerd je log bij te houden. Wat heb je al veel gezien in korte tijd Lisanne! Ben benieuwd hoe je Moshi vindt, wij kampeerden iets buiten het dorp, het is daar supergroen, veel regen, bezochten daar ook een koffieplantage, zeer interessant om het gehele proces te zien.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood