lisanne91.reismee.nl

Dag 2

Vandaag ben ik als een zombie opgestaan. Ik heb zeer weinig slaap gehad vannacht. Ik moet toch nog echt erg wennen aan alle geluiden ’s nachts. De katten en honden hier worden ’s avonds erg actief en gaan op zoek naar voedsel, er is dus veel geblaf op de achtergrond. De katten lopen hier ook wel over de daken van de lodges, wat ook een kabaal kan opleveren. Na ongeveer één tot twee uur slaap wordt je wederom wakker gemaakt door de moskee. Gelukkig nadat het gebed was afgelopen nog een klein beetje kunnen slapen. Met een rammelende maag werd ik weer vroeg wakker, dus eerst maar wat eten. Dan krijg je vroeg in de morgen geweldig nieuws. Rond 0300 ’s nachts was er een vrijwilligster aangekomen en toen zij werd opgehaald van het vliegveld hadden ze nog een keer gekeken of mijn backpack er al was en ja hoor hij was terecht! Opgetogen mijn spullen uit de tas gehaald. Wat kun je blij zijn om je eigen spullen weer te hebben, echt bizar. Dan moet ik er toch ook maar aan geloven om een wasje te doen, dat allemaal met de hand! Ik had nog net geen blaren op mijn handen door het uitwringen van mijn kleding. In de middag ben ik met nog twee Arusha weer even in geweest. Ik begin me hier nu toch echt op mijn gemak te voelen. De sfeer is hier zo goed en de mensen zijn zo tevreden. Het is geweldig om te zien hoe de mensen hier onderling met elkaar omgaan. Het maakt niet uit of je een Christen of Moslim bent of er een heel ander geloof op nahoudt. Hier kunnen veel mensen nog wat van leren. ’s Avonds zijn we richting tapassafari gegaan, waarvan wij dachten dat het een tapasbar was. Dit was echter niet het geval. Het viel erg tegen dus hebben we er maar pizza gegeten, echter ook hier zat totaal geen smaak aan. Vervolgens zijn we nog naar ViaVia gegaan een soort bar in de openlucht. Hier werd een korte cursus van een soort Afrikaanse dans gegeven, ik heb er echt gelachen!

Reacties

Reacties

peppe mare lammers

Heeel fijn om alles een beetje te lezen, ik vertrek 19 oktober naar Arusha voor 3 maanden ook vrijwilligerswerk met Travel Active. Zit jij dan nog in Tanzania of ga je door reizen? veel plezier nog! X

Lisanne

Ja ik zit hier dan ook nog! Tot eind november! Dus ben er nog even! Wat super dat je ook gaat! Ik kan trouwens uit je naam niet achtefhalen wie je bent ????. Dat gaat zeker goedkomen! Echt super hier! Liefs

Peppe mare lammers

Haha aparte naam, ik ben peppe 18 jaar en zit in arusha tot 12 januari, misschien dat je daar nog keer zie! Ik houd je blog bij, heb zelf ook een blog op reis mee!

Lisanne

Oh vandaar! Dan ben je hier inderdaad nog een tijdje! Geniet hier ook lekker van je tijd en misschien dat ik je inderdaad nog eens zie:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood